A tánctér csoportok résztvevőinek visszajelzései alapján.. 2. rész
"A
csoport vezetőitől és a társaimtól jövő elfogadás meglepett, váratlan örömmel
töltött el és további kísérletezésre inspirált. Elkezdtem önmagamra
figyelni, érzékelni a saját testi reakcióimat és a velük kapcsolatban álló
érzelmeket is. Láttam, hogy mások hogyan dolgoznak saját belső világuk
megismerésén és alakításán, és észrevétlenül ez része lett a mindennapjaimnak. Annyira
szeretném, hogy ez így is maradjon!
Egyszer,
már a csoport lezárulta után, szomorú voltam, és elindultam, hogy kisétáljam
magamból a bánatot. Ahogy bolyongtam a városban, hirtelen a foglalkozások
helyszínén találtam magam. Akkor tudatosult bennem, hogy ezek az alkalmak
mekkora támogatást jelentettek. Hogy most, amikor már egyedül "támogatom
önmagam" problémáim megoldásában, önkéntelenül is arra indulok el, ahol
mindezt először próbáltam ki. Köszönöm Gabinak, Dórinak és minden társamnak.
:)"
Juli, 42 éves könyvtáros
A Tánctér célja, hogy
minden korosztályt hozzásegítsen ahhoz, hogy megtalálja azt a belső táncost,
akit majd tovább vihet hétköznapjaiba, aki segíti abban, hogy teljesebb, jobb
és örömtelibb életet éljen. Ezt a táncost nem úgy kell elképzelni, mint egy
tánclépéseket ismerő, vagy nagyon szép mozdulatokat lejtő táncost. sokkal
inkább szó van itt arról, hogy a belső táncos gyógyító ereje, tudása
mindenkiben ott lapul és bármikor felszínre hozható. Nem kell sem szépen, sem jól mozogni ahhoz, hogy megérezzük saját
erőnket, sőt sokszor épp a vad és ősibb mozdulatok azok, melyekre szükségünk
van.
Minden organizmus sajátja a mozgás és a legtöbb
organizmus magában rejti a gyógyulás, öngyógyítás képességét is. Csoportjainkon
igyekszünk kapcsolatba kerülni a belső gyógyító energiákkal, itt különösebb
erőlködés nélkül megélhetjük saját elevenségünket. Mi hiszünk abban, hogy
mindenki tud táncolni, hiszen a lélegzet vétel is egyfajta tánc, vagy az izmok
mozgása. Sajnos nagyon korán, a szocializáció folyamán, vagy különböző
táncórákon igyekeznek megtanítani bennünket arra, hogy mi a helyes, ami szép,
ami illik. Ez sokszor teljes ellentétben áll azzal, ami valójában jól esik,
esne nekünk. De megtanuljuk, mert tanulékonyak vagyunk. Nagyon hamar
elfelejtjük a belső tudást, és később csak figyelemmel és irányított feladatok
segítségével tudunk vissza találni ehhez az eredendő és jó állapothoz. A
csoportfolyamatok során egyre jobban belekerülünk a testünkbe, ismét
felfedezhetjük magunkban a “belső táncost”, és átalakulhatjuk saját
test-érzetünk, kapcsolati mintáinkat, a külvilág érzékelését.
2. Miért fontosak a képek?
2. Miért fontosak a képek?
Az IKT-ban nagyon fontos szerepet kapnak a
képek, akár belső képek, akár külsővé tett képek ezek. A képben
manifesztálódik a forma, mely így nem illan el és újra felidézhető lesz. A
papírlap, egy lehetséges lenyomatot őriz, egy állomást, ahol jártunk, valamit,
amit érzünk, melyben felismerhetjük önmagunkat. Egyfajta tükör ez, melynek íve
és optikája emlékeztethet arra, amit korábbi éveinkben átéltünk.
3. Miért nem elég sokszor, ha egyszerűen csak beszélünk róla?
3. Miért nem elég sokszor, ha egyszerűen csak beszélünk róla?
Sokszor
elég, de nem mindig és nem mindenkinél. Ráadásul sokszor nem is tudjuk
megfogalmazni, vagy egyszerűen nem elérhetőek a tartalmak a szavakon keresztül.
A képek, mozdulatok segítségével ott érjük el a traumát, ahol az keletkezett,
ahova a gyökerei futnak (pl. korai élmények, kapcsolati minták). Képeken,
hangokon, mozdulatokon keresztül elérhetjük a szó előtti tartományt és
felhozhatjuk onnan azt, mely segítheti a felismerés és a megértés folyamatát. A
beszélt nyelv, szimbolikus jelrendszert használ, mely adott fonéma készlettel
rendelkezik és meghatározott szintaktikai szabályok szerint építkezik. A szavak
világa már feltételezi az absztrakcióra való képességet, hiszen ki kell
választanunk azt jelölőt, mely segítségével kifejezhetjük magunkat. Nem
közvetlenül, hanem többszörös áttétellel érhetünk el a dologig, a lényegig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése