Művészeti oktatás nem luxus, hanem alapvető szükséglet - kutatási eredmények
8 kutatási eredmény, mely a művészet és alkotás pozitív hatásait
igazolja
Egy amerikai kutatás, Cultural Learning Alliance kutatási
eredményei bizonyították, hogy a művészeti oktatás nem luxus, hanem alapvető
szükséglet. A kutatás elsősorban azt vizsgálja, milyen hatással van az alkotó
tevékenység a kognitív képességekre, viselkedésre, szociális készségekre. A
gyermek számára ez jelenti a lélegzethez jutást, a motivációt, amiért reggel
örömmel ugrik ki az ágyból és megy iskolába.
Ez azonban természetesen nem csupán a gyerekekre érvényes.
Egyes modern munkahelyek, mint a Jooble,
is kezdik felismerni, hogy az alkotás és hasonló szabadidős tevékenységek
jótékonyan hatnak az alkalmazottak kedélyére, segítik, hogy munkatársik
motiváltabban dolgozzanak. Mivel az alkotás és a mozgás segítik a stressz
oldását, javítja a munkahelyi légkört és kedvezően hat a munkahelyi kultúrára,
a munkáltatók is sokat profitálhatnak mindebből.
A művészet hatása a Cultural Learning Alliance, Key
Research Findings: the value of cultural learning, 2017 alapján a következők:
1. - Strukturált művészeti tevékenységen való részvétel
17%-al javíthatja a kognitív képességeket.
2. - A művészet és a kultúra javítja a tanulási teljesítményt is
pl. matematikából és angolból jobb teljesítményt értek el a gyerekek.
3. - A művészet és kultúra oktatása fejleszti a szociális
készségeket és pozitívan hat a viselkedésre, ezért összességében segít jobb
iskolai teljesítményben.
4. - Azok a tanulók, akik alacsony jövedelmű családokból
kerülnek ki és részt vesznek a művészeti tevékenységekben, háromszor akkora
eséllyel fognak később diplomát szerezni.
5. - Az alacsony jövedelmű családokból érkező diákok, akik részt
vesznek művészeti oktatásban, nagyobb valószínüséggel vállalnak önkéntes munkát
és 20% -kal nagyobb valószínűséggel mennek el szavazni, tehát nő a közösségi
felelősségvállalásuk.
6. - A fiatal elkövetők, akik részt vesznek a művészeti
tevékenységben18% -kal kisebb eséllyel esnek vissza.
7. - A gyerekek, akik akik a korai éveikben részt vesznek a
művészeti tevékenységben 9 éves korukra jobban olvasnak és a számolnak, mint
társaik.
8.- Azok, a személyek, akik részt vesznek a művészeti
tevékenységben 38% -kal nagyobb valószínűséggel számolnak be jó egészség
állapotról.
A kutatási eredményei teljes egészében itt olvashatóak:
www.culturallearningalliance.org.uk/evidence
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése