Test-pszichoterápia:
Dita Judith: Kinaesthetic change in the professional development of Dance Movement Therapy trainees, in Body, Movement and Dance in Psychotherapy: An International Journal for Theory, Research and Practice
http://www.tandfonline.com/loi/tbmd20
Joachim Küchenhoff: Psychologie und Psychopathologie der Intersubjektivität von Körpererfahrung – Psychomotorik am Beispiel mimischer Reziprozität, S C H W E I Z E R A R C H I V F Ü R N E U R O L O G I E U N D P S Y C H I A T R I E 2009;160(8) :334–40 www. s a n p . c h
http://www.scribd.com/doc/198822828/der-Intersubjektivitat-von-Korpererfahrung
Kreativitás:
Lénárd Kata: A kreatív folyamatok korai kapcsolati gyökerei,
in: Lénárd K, Tényi T, Simon M.: A korai interszubjektív
interakciók a projektív rajzvizsgálat tükrében.
Az anya-gyerek rajzteszt című könyvfejezet (in: Új távlatok a klinikai
pszichológiában. szerk.:Kállai J., Kézdi B. Új Mandátum, Budapest, 2003)
átdolgozott, rövidített változata.
absztrakt:
A korai szeffejlődési folyamatok és a kreatív alkotó és
befogadó folyamatok között kísérlek meg kapcsolatot teremteni. Leginkább Daniel
Stern elméletére alapozva a szelf felbukkanásának, formálódásának folyamatát kapcsolom össze a nonreprezentatív,
absztarkt műalkotások keletkezésének
folyamataival. Az egész életünk során aktív
perverbális szelférzetek szerepét vizsgálom a kreativitás szempontjából.
Táncterápia:
Wilfried Gürtler (1999). Integrált tánc- és kifejezésterápia, Pszichoterápia VIII. évf. 1999. március 133-135. o.
Trauma:
J. Mitchell: Trauma, felismerés és a nyelv helye. In: Thalassa, 99/2-3
Idézet a cikkből: "A pszichoanalízis tudománya bõvelkedik a trauma különféle meghatározásaiban. Saját definícióm egyszerû lesz: A trauma – legyen fizikai vagy pszichikai természetû – valamely védõréteg olyan mérvû sérülése, hogy az már nem kezelhetõ azokkal a mechanizmusokkal, amelyekkel a fájdalmat és a veszteséget általában kezelni szoktuk. A sérülés annyira súlyos, hogy még ha számítunk is az esemény bekövetkezésére, a hatást akkor sem lehet megjósolni. A szorongásnak mint figyelmeztetõ jelnek ezért nemigen vehetjük hasznát. Egy beteg rokon elhalálozása vagy egy sérült végtag amputálása elõre látható, de ha az esemény traumatikusnak bizonyul, hasztalan az elõrelátás. A trauma nem idejében hasít belénk."
Merényi Márta: Emlékezés és trauma, in Lélekelemzés 2006/2
idézet a cikkből:
"A trauma hatására a megismerési folyamatokban, így az emlékezeti működésben is zavar keletkezhet. Ennek megértését segítik az utóbbi 20 év memóriakutatásának eredményei. Először az emlékezeti működések jellegzetességeiről, és neurobiológiai alapjairól fogok beszélni. Ezután arról, hogy hogyan, és milyen emlékezeti torzítást idéznek elő a traumák. Végül néhány gondolatot szeretnék megosztani arról, hogy a memóriaműködésről való tudásunk hogyan segítheti terápiás munkánkat.
Önazonosságunk, én folytonosságunk záloga emlékezetünk. A traumák hatására a létezés folytonosságának élménye is törik. A múlt, jelen, jövő összekapcsolódása kérdőjeleződik meg. Azaz, az időtengely sérül. (Csuhai, 2003.) "
Rob Baum: Transgenerational trauma andrepetition in the body: The groove of the wound in Body, Movement and Dance inPsychotherapy: An International Journal for Theory, Research and Practice
http://www.tandfonline.com/loi/tbmd20
Published online: 11 Dec 2012.
Művészetterápia:
Art Therapy With Orphaned Children: Dynamics of Early Relational Trauma and Repetition Compulsion, Ksenia Meshcheryakova a NY, New York
in: Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
Published online: 13 Jun 2012.http://www.scribd.com/doc/173148846/Art-Therapy-With-Or
Anya-gyerek kapcsolat: